Sunday, September 09, 2007

BROKEN HEART



المدونه مغلقه مؤقتا لمرور صاحبتها -اه اللى هو انا- بأزمه عاطفيه من العيار الثقيل

-----------------

ملحوظة:ابوس ايدين ورجلين اى حد هيعلق موش عايزه تعليقات من نوعيه,كله نصيب وهو الخسران وبكره اجوزك سيد سيده

39 comments:

Anonymous said...

Take it easy my dear ,u can feel the true love when u can c a smiling baby .

any way i'm here 4 u any time!

Alexandrian far away said...

شدي حيلك
جمدي قلبك
صدقيني
كله بيعدي
وبيتنسى
وبيزول
غالبا
على ما أظن
يخرب بيت كده
قلبي معاكي
حاسس بيكي
أجمدي

تحياتي

نانو said...

عادى عادى ياما دقت على الرأس طبول ولا يهمك يا ساسو يا حبيبتى كله بيعدى

Mohamed A. Ghaffar said...

خلاص بلاش تعليقات من النوع ده

تستاهلى ينفع

احمد عبد الهادي said...

ومال مرورك بازمة عاطفيه
بانك تقفلي المدونه مؤقتا
!!!!!!!!!!!!

بس ابقي عرفينا اخر التطورات ايه
ياعني هاتقفليها علي طول ولا هاترجعي تاني

وياستي علي راي المثل
......... ولا بلاش احسن
:-)

ebn elbalad said...

اولا مرورك بازمة انك تقفلى المدونة مش حل
امال لو ما كتبتيش دلوقتى..حتكتبى امتى؟
ثانيا لو الفراق بايد واحد فيكم يعنى واحد خان التانى او اتخلى عنه يبقى الموضوع مش محتاج زعل
ما توعليش الا على اللى يستاهل
مستنيين انك تكتبى وتحكى على الاقل الناس تعرف تجربتك وتستفيد منها

Anonymous said...

مش هقولك انتي خسارة فيه... انتي خسارة في أم البلاد دي كلها

توقيع:
معجب

غمض عينيك said...

عادي ياساسو
زي ما نانو بتقول
ياما دقت ع الراس طبول
وياما ليه هتتكسر طبول

سيبك سيبك
اللي ينساكي مايستهالكيش

محمد سمير

Anonymous said...

اهم شىء أيه الدروس المستفاده
أيه اللي تعلمتيه ,ويتري في حاجه لازم أغيرها

والله المستعان
لا حول ولا قوه الا بالله
اللهم ما اجرني في مصيبتي وأبدلني خير منها

Marvel said...

معلش...كله نصيب وهو الخسران وبكره اجوزك سيد سيده...هههه

انا بهزر مش اكتر...بس فعلا عسى ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم..محدش عارف الخير فين

ragi said...

انتى فعلا اثبتى انك زى اى فلاحة هبلة من بنها وضواحيها

اخر said...

عارفة يا ثروة انا مكنتش هعلق علي البوست دة خالص .. انا دخلت و شوفته و طنشت لاني عارف انها فترة و هتعدي و انك جامدة و عارفة من الاول اني شايف انك تستهالي احسن منة بكتير بس الحب الاعمي بقي هنعمل ايه.
بس انتي غلطانة علشان سيبتي البوست دة مفتوح للتعليقات لان محدش هيحس زي منتي حاسة و اللي ايدة في الميه مش زي اللي ايدة في النار و بعدين دة قلبك يعني مش موضوع مفتوح لاي حد يتكلم عليه و لما تعوزي حد يسمعك ولا يبقي جنبك روحي لحد معين انتي تثقي فيه مش اي حد و يبقي هوة و بس .. معلش طولت عليكي في النصيحة بس انا عارف انها ايام صعبة
انتي خسارة في الجرح يا بنتي و الله بس ميين الطرف اللي عندة الغلط مش عارف
و بعدين زي ما عمك قال
ياما صادفت اصحاب مصحبتهمش
و كاسات خمور و شراب مشربتهمش
اندم علي الفرص اللي انا سبتهم
ولا الفرص اللي مسبتهمش
و عجبي
متندميش علي حاجة بقي و
حاسب من الاحزان و حاســـــــب لها

حاسب علي رقابيك من حبلـــــــــــها

راح تنتهي و لابد راح تنتهــــــــــي

مش انتهت أحزان من قبلهــــــــــا؟

عجبي !!!

abu lara said...

الى ساسو العزيزة

مريت بهاي الفترة زمان ( قبل الزواج طبعا و قبل ما يصير عندي لارا و ضحى )
أحكيلك شو كنت أسوي ...استخدمي الرابط هاد


http://music.6arab.com/fairooz..la-enta-7abeebi.ram

Anonymous said...

والله يا ساسو ....انتى باين عليكى حدوتة كبيرة ...بجد ..حاجة لذيذة كده ومختلفة ...عايز اواسيكى فى محنتك ..لكن مين عارف مش يمكن ربنا يعوضك خير؟ وبعدين الحاجات دى ياما بتروح وتيجى ...لحد ماييجى النصيب اللى ربنا كاتبهولك ...واللى ممكن يطلع احسن حتى من اللى بتحلمى بيه ....بس قولى يا رب....على فكرة ..انا بتاع الياهو مسنجر اللى بعت لك دعوة وقبلتيها بس لسه ماعبرتنيش ...مستنى ايميل منك ..عشان اعرفك اكتر ..ماشى؟

اعلانات مبوبة said...

باين عليكي هاتخليني اغير رايي و اتجوزك و يبقى حظك من السما و ماما داعيالك و ربنا عوض صبرك خير

بصي .... الحياة مش مراجيح و شيكولاتة

بالنسبة للتعليقات اللي قبلي .... ماحدش عارف مين الخسران ... ومين اللي مايستاهلش التاني ..يمكن ما يكونش حصل حوار اصلا علشان يفكس

افرحي .... في ناس مهتمين بيكي و بيواسوكي من غير حتى ما يعرفوا الكلام على ايه

طهقان said...

كله نصيب وهو الخسران وبكره اجوزك سيد سيده

Yasser said...

على رأي المثل

الشرطة في خدمة الشعب

!!!!!!!!!!!!!!!!!!

فارس عبدالفتاح said...

بصي يا ماما

أنا ألتلك أبل كده أن الوآد ده عملك غسيل مخ ومسيطر عليكي وأري أفكارك وبيلعب بيكي من يوم ما أريت البوست بتاع الشعر اللي أنتي كنتي كتباه ..

وأعت أسألك شويت أسئلة وأنتي جوبتي عليها بكل جراءه ..

وده اللي كنت مستغربلوا أزاي أنتي بالجراءة دي وفى نفس الوقت بتفكري بالطريقة دي ..

اتضح لي كما كنت حينا احلل الأمور التي اقرأها بين السطور انك سطحية إلى درجة كبير ..

بصي يا ماما أولا : بما انك إنسانه متعلمة من المفروض عليك أن تحكمي على الأمور بالعقل والمنطق في كل شيء .

كل شيء يأخذ بالعقل حتى العواطف والانفعالات ورد الفعل والنقاشات والعلاقات الخاصة والعامة ولا تنبهري بالمظاهر وحوارات هرش المخ ..

البنت الجدعه والشاب الجدع اللي ميخليش أي بني ادم يستغفله أو يشتغلوا ويعمله لعبة سخيفة يضحك عليها ويتسلى بيها .

أخيراً : لا تلومي إلا نفسك




لن تمتهن إلا إذا - تلهف -

لن تحتقر إلا إذا - توسلت -

لن تموت إلا إذا انبطحت أرضاً - وزحفت -

Anonymous said...

Es Tut mir Leid, ich habe viel von was du geschrieben hast gelesen, die meisten haben mir gefallen.
Die Umgangssprache, ist leicht und Attraktiv. Leider du hast viel Schepfwöreter benuzt. Warum?
Ist das noch für die modernen Mädchen?um Modern zu sein ,muss man schepfen?

shams said...

لا عادي يعني بس انتي اقوى من كدة
و متهيئلي لازم تخرجي اللي قلبك و تفضفضي احسن

SaSo said...

ميرسى ميرسى ميرسى ياجماعه
انتو حسستنونى ان الدنيا لسه بخير
احب اطمنكو انى خلاص عديت مرحلة الخطر
بس لسه بيوحشنى
بس لازمن لازمن يهون عليا زى منا هونت عليه وكسر قلبى
اه كله الا كرامتى هو البنى ادم مننا يه غير "كرامة" وشويه حاجات فوق بعضيها

وبالنوسبة للاخ الانونيميس بتاع الدروس المستفاده احب اقوله:
الدروس المستفاده انك متحبش واحد واطى" وشكرا
وياريت لو حد يكون بيفهم المانى ويترجملى الريبلاى الالمانى ده اصلى مليش فيه
نستفيد بردو من الثقافات التانيه

Mohamed_sobhy84 said...

و لا هجوزك سيد سيدة و لا هقول الكلام الفاضي ده
هو الجواز لية لازمه اصلا
جواز ايه يا جماعه
ما احلى حياه العزوبيه
هو انا هتجوز عشان يجيلي الضغط و السيكر و خلافة
رددي ما احلى العزوبية

اخر said...

ايوة كدة يا قمر اللي يبيعك بيعة و ببلاش و انتي الكسبانة
علي فكرة عجبتني الدروس المستفادة جدا :)

Anonymous said...

برافو يا ....ساسو....ربنا يعوضك خير ...واضح جدا انك شخصية قوية وهاتعديها بس تلاقى لسه صعبانة عليكى نفسك شوية ....و بالنسبة للدرس ....انتى بتقولى حكمة انا مقتنع بيها جدا ..ربنا يكفينا شر الواطيين ....برضه لما تروقى هاستنى منك رد و باذن الله مش هاتندمى تانى ....وبجد بجد ....ثقتك هاترجع فى الناس بمرور الوقت
د - محمد
dmreyad@yahoo.com

Anonymous said...

دى مضادات للاكتئاب يا عسلى
http://www.youtube.com/watch?v=cR5zzQvSlMc

http://www.youtube.com/watch?v=Xam5XQn1I0E

http://www.youtube.com/watch?v=IGGoRqiUm1c

اغانى هتخللى مزاجك فوووووووووووق :-)

محمود said...

ترجمة التعليق الألماني :
معلشي!! قريت كتير من اللي انتي كتبتيه، وعجبني معظمه. اللغة العامية بسيطة وجذابة. بس للأسف في شتيمة كتير. ليه؟ هو ده من مواصفات الفتاة العصرية؟ علشان تبقي عصرية لازم تشتمي؟

Aardvark EF-111B said...

وهو من إمتى كان فيه حد يسوى الزعل عليه, جطيعه؟؟, كفاره ياختي

SaSo said...

محمود
تعليق على ترجمه التعليق
الراجل قرا اللى كتبته يعنى بيفهم عربى اهوه,رادد بالالمانى ليه بقا؟
ولا عشان محدش بيفهم التهزىء اللى هو كاتبه
يافضيحتى يافضيحتى على غسيلنا الوسخ اللى اتنشر ادام الخواجات


ولا انت مألف الترجمه دى,اه اوعى تكو بتستغل جهلى



سؤال بقا:هو انت محمود بتاعنا؟
طب مادخلتش باليوزر بتاعك ليه؟

Anonymous said...

.

Anonymous said...

نفد بجلده
بلغيه تخياتي و قيلاتي
و ليكي كامل تعازيه و اكيد حتلألك انذر هفية

Alexandrian far away said...

وبعدين يا ساسو
أنتي فين؟
قاعده ع الكنبه تشوفي أفلام عربي قديمه وتعيطي ولا ايه؟
ما تجمدي قلبك يا بنتي
كلنا لها
وكله مر عليه الوقت الزفت ده
وصدقيني كله بيطلع في الغسيل
يالا بقى عاوزين بوست حلو كده

micheal said...

أتمني أن تكون الامور قد تحسنت
رمضان كريم و كل سنه و أنتي طيبه
تحياتي لكي

ahmedzakaria said...

افلام عربي قديمه وتعيط ؟؟ دنت غلباااان
علي فكرة الفتاة دي بتشتغلكو وبتعيش عليكو اساسا ,لا هي زعلانه ولا حاجه
كات لسه بترقص في حفلة منير ومش بتبطل ضحك ليل نهار , انشالله لو مفيش حاجة تضحك
والله انتو غلابه ,

ahmedzakaria said...

بس علي فكرة يا ساسو انا مش معترض خالص , بالعكس انا بأيد جدًا أخد المواضيع إيزي وبتاع
ومبسوط إنك بتدحكي وبتروحي منير ومش بتعيطي قدام الأفلام العربي , وبتتشحتفي ,
جو أهيد ,

Alexandrian far away said...

طيب يا عم أحمد زكريا
مع أعتراضي على أني غلبان
كويس أنها واخداها أيزي وكانت بترقص وبتضحك
وهو أحنا عاوزين أيه غير كده؟
وعموما أنا مش بأثق قوي في زعل البنات على ضياع علاقاتهم العاطفيه
المرأه كائن برجماتي جدا وعندها قدره عجيبه على الأمتصاص
أحنا الى غلابه وقلبنا بيتكسر بجد

SaSo said...

خلاص يااحمد معلش ودينى المره الجايه لاقلبهالكو ضلمه
انا بضحك لكن من جوايا
.....


وبعدين انت داخل تشردلى ده انا مصدقت عملت جبهه تعاطف

الكسندريان فاراواى
بجد بجد كلامك وجعنى اوى
انت متعرفش زعل البنت لما تزعل على حد بتحبه بجد
انا اللى نفسى اعرف بتجيبو التناحه وجموديه القلب والقدره على "الدبح" بالسهوله دى منين
ياريتنى كنت زيكو

SaSo said...

وبعدين صحيح انت مسمعتش منير
"وانا لسه قادر ف الحزن افرح...هييييييييييه"
دى اكتر اتفاعلت معاها ف الحفله

هانى رزق عبد الدايم said...

انا غير اى حد لان الحب ضعف وانتى اللى سببتى لنفسك داااا هقولك تستهلى لانك لازم تجربى وتعانى الحياة كدا واشد الم واصعبة اللى يجبى من اقرب حد لقلبك تعرفى انا محبش اتعاطف لانى مرايت بدا بس اتعلمى من لذة الالم انك تكونى سيدة الالم دا اللى انا اتعلمته والكيد انك لازم تتاكدى ان كل ماعلى الارض مخاااادع دا قانون الحياة لوكنتى الكلمات دى اهداء منى ليكى
تعلمت انى اذا وثقت بشخص ما فتلك نهايتى
تعلمت انى ساجعل مشاعرى سمااء يستحيل الوصول اليها ولا اجعلها ارض يخطوها قدام
تعلمت ان كل من تنفس مخداع وان ما كان لهم ان يواجهونى
تعلمت ان لا اكون ضعيف لان الضعف موت
تعلمت اناالاسد سيد وان الذئب غادر وسيد البشر القناع وانا صانع وسيد وغادر هذا القناع
تعلمت ان للوجه ملمح واحد ولكن ليس لوجهى ملمح واحد
تعلمت انى لاحبو بل اطير فكل ماعالى اصبح ملك لانه لاينظر اللى الى صغار الاشياء
تعلمت ان الموت نهاية ولكنى للموت نهاية
تعلمت انى قتلت ذات مرة ولكنى لن اقتل الف مرة
تعلمت ان لكل سيف حد ولكان لسيف الف حد
تعلمت ان اوجه ما ضعف قبلى ان يواجهه
تعلمت انا املك من الذكاء مايجعلنى سيد للاغبياء
تعلمت ان الحب زل وزل القلب انا يصنع له ملاك فى هذا الوجود
تعلمت ان للرجل وجه ولكن للشيطااااااااااااان الف وجه وهو المرأة
تعلمت ان الالم معانه ولكن مذاق الالم من فاهى شفااء
تعلمت انه ما من احد الا وقد خضع فى مواجهت الرياح ولكنها عندى جوااااااد
تعلمت انا التنفس للحياة ولكنى احيا ممن تنفس الم الحياة
تعلمت انا من الدهاء السكون وانتظر الفريسة وانى املك من هذا الدهاء قمم الضحايا
تعلمت ان اجعل من يظن انه قد خدعنى ان شديد البلهاه ولكنى للخدع سيد البلهاء
تعلمت ان اكون كنجوم ترى ولكنى لايدركها بشر
تعلمت انى لكل شئ امان ولكنى امتلك اتنزاعهاااااااااااااااااااا
تعلمت انى ماهما بلغت من التعلم انى ازداد
sergo هانى

oh-me said...

Believe it or not i just broke up with my baby for 1 year relation-ship and i was searching google if i can find some articles that can heal my broken heart and accidently i'm here
There's only one thing i want to Say..
Truly i believe right now in this moment there's no such thing called love
When someone just hurt the other person who is totaly different and unique with another traditions and feelings and happits Cause he just can do so
Cuase he only tried to connect his life with him as asoul mate and journey partner.
This person doesnt deserve to live.
And also i believe i'm the one who lost, i lost my precious time and my precious feelings i gaved to this girl
She doesnt even deserve to be agirl i cant title her that
She's the devil HIMSLEF the Saytan the devian
i believe i said enough
here's some tips i got from other sites :
- hang out with friends as much as you can
- DO NOT EVER contact him again" who hurt once will just keep hurting you "
- Believe in yourself that you deserve something better than that, cause maybe you do!
And i'm sorry for mention that after what you commented you dont want to see such statements
Finaly,
it's True
Time heals every thing.
And i'm already feeling so
Goodluck in your journey i'll try to keep in touch if i've enough time.