Friday, February 20, 2009

اريد ان اكتب

فقط اريد ان اكتب لتعلمو انى مازلت حيه ,لم يتوفنى الله بعد...ماذا لو توفانى الله فعلا؟هل ستظل "عايشه وخلاص" هنا للأبد؟ مع انه الاصح لغويا ان تأول الى "ميته وخلاص" ,سأوصى ان تغلق للأبد, لاأستطيع انى اموت واتركها وحيده...لا أستطيع ان اموت واترك جزءا منى معلق
لذا عندما تحاول زيارتى ف يوم من الايام وتجد انها قد اغلقت فجاءه فاعلم انى ربما يكون قد توفانى الله
المدونات...بالفعل تحمل روح اصاحبها جزء من حياتهم,تفاصيل تمس الأرواح بحق ,عوالم ساحره ومثيره,انت تقرأ مدونتى فتقرأنى.,من قرأ مدونتك عرف من انت وماذا تعمل,عرف ماتحب وماتكرهه...انت سمحت له بكاتبات تبثها عبر الأثير
ايه الكلام الغامق ده,ولو مكنتش انا اللى كاتباه كنت قولت ايه الكلام البيض ده...وليكن انا محتاجه اكتب واظن انى دشنت هذه المخروبه لهذا الغرض ولذا لزاما علىّ ان اكتب ولزاما عليكم -للأسف- ان تقرأونى وتقرأو ارائى العبقريه وتجاربى المثيره,ارى انه واجبى ان انقل لكم خبرتى ف الحياه
امر بتجربه موجعه جدا هذه الايام-لن اتحدث عنها بالتفصل موش للدرجه انتو هتصاحبونى ولاايه- تجربه من التجارب التى ستحدث فرقا ف حياتى ,ولكنى واثقه من ان نهايتها ستكون رائعه مع ان مايجرى حاليا لا يوحى بهذه الثقه ولا اعلم كيف يمكن ان يجتمع الروعه والوجع؟
ولكن ف النهايه انا واثقه ان شيئا مميزا سيضاف الى روحى,انها من الفترات الغنيه ف حياتى التى أعرف وانا اعيشها أننى انضج...ابشروا انا بنضج يارجاله
تجربه أكدت لى انى لايمكن ان أتخلى عن الحب ومستعده لدفع ثمن ماأأخذه منه,ربما أكون مخطئه ربما أعود بعد سنتين أو ثلاث لاعلنها لكم انى كنت مخطئه ولكن تلك هى قناعاتى الان
تجربه تضطرك فى منتصف الطريق وفى وقت حرج جدا تجد نفسك مطالب بأن تراجع ترتيب أولوياتك,فتختار ان تبقى كل شىء كما كان اول مره مخرجا لسانك لكل المحيطين بك لتخبرهم انك كنت على صواب منذ البدايه
تجربه أكدت لى نعمه "الصاحب الجدع" احرص اشد الحرص ان تتواجد هذه الصفه فى اصدقائى,اتغاضى عن حماقاتهم الاخرى -وهى للأسف كثيره- ف سبيل جدعنتهم
بالتأكيد هناك من شطبتهم من القائمه غير نادمه لأنى كنت اتوقع منهم ردود افعال مشابهه مالم اتوقعه هو الجدعنه الفائقه للباقون
استطيع ان اخبركم الان انى تعلمت القيمه الفعليه لنصائح بسيطه تقال دوما وكنت ارددها دون وعى حقيقى كنت ارددها على انها مجرد كلمات لكنى لم أكن اعى قيمتها...الان عرفت بعد ان دفعت ثمنها

4 comments:

Che said...

ربنا يوفقك فى تجربتك ايا كانت
و بالنسبه للاصدقاء او من نظنهم اصدقاء فكلنا بنتعلم بالطريقه الصبعه و على رأى المثل محدش بيتعلم ببلاش

elhadidi said...

ايه يا ستي ده
احنا عبرنا اسهل من كده
بالرغم اني مش حدخل في تفاصيل جامده -حتصاحبيني ولا ايه -
بس بجد الاصحاب بالدنيا لاخطوبة ولا جواز ولا حتى حزب وطني بينفع

s.m said...

المهم انى التجربة تكسب ثقة اكتر ونتائجها تكون تعلم لان انا بشوف مافيش خسارة فى اى اتجربة اوى معادلة كلها نتائجة والمفروض انى اتعلم منها ربنا يوفقك فى كل تجربة وفى اختيار اصدقاء صحيح بجد لما بيكون الانسان مخنوق وكل الطرق مقفولة بيبقة محتاج الصديق جدا لعل وعسى يسمعه او يوجه المهم ربنا يوفقك فى اختيارتك وعودة حميدة بعد انقطاع

arab girlscool said...

This is such a nice addition thanks!!!

شات صوتي
كول
عرب كول
شات مغربي
انحراف كام
شات عربي
عرب كول

غلا الروح
شات الغلا
غلا روحي
شات صوتي
شات الغلا
الغلا
شوق كام
شات صوتي شوق

شات صوتي
شات عذاب
عذاب كول
عذاب كام
شات كام
شوق كام
شات صوتي شوق
شات كول
شات صوتي